mucenici moldovenesti



reteta modificata pe gustul meu:
250 ml de apa calda (am observat ca 100 ml apa nu sunt suficienti)
100 g zahar
100 g margarina
sare
50 g stafide (optional)
500 g faina CASTELLO (eu am folosit din cea mov pentru cozonac)
25 g drojdie proaspata sau 7 g drojdie Dr. Oetker

fiind o "fericita posesoare" de masina de paine, am pus ingredientele in ordinea de mai sus in cuva masinii si am setat-o pe programul de aluat (dough sau dough only - depinde de masina)
cand a fost gata aluatul (dupa 1:30 h) am mai lasat aluatul in cuva, deaorece am avut altceva de facut.
am scos aluatul din cuva pe masa unsa cu ulei si l-am impartit in 8 parti egale.
acum las pozele sa vorbeasca...




inainte sa pun tava la cuptor, am uns fiecare "opt" cu un amestec facut dintr-o lingura de faina si 100 ml apa.
eu am facut un sirop din 500 g zahar si 300 ml apa. l-am fiert bine si imediat ce am scos tava cu mucenici din cuptor, am uns fiecare "opt" cu acest sirop, apoi restul de sirop l-am varsat peste mucenici in tava. am presarat nuca macinata amestecata cu scortisoara.
inainte sa pun tava la cuptor, am pus o alta tava cu apa deasupra focului, ca sa fie umezeala in cuptor (stiu ca produsele de panificatie se coc la "temperaturi umede")





4 comentarii:

  1. Moldovenesti... interesant. Chiar arata foarte bine. Crezi ca poti ascunde unul pentru mine pana duminica? ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca m-ai rugat asa frumos...iti fac o portie, special pentru tine si cristi ;) te astept duminica sa-i ridici personal.

      Ștergere
  2. Abia acum am gasit reteta ta, dar am s-o fac imediat dupa Paste. Felicitari pentru ce faci!...pozele sunt minunate!
    Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e super buna, dar sa pui OBLIGATORIU 200 ml de apa. si copiilor de la gradi le-a placut.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PrintFriendly

Stefan

Lilypie Kids Birthday tickers

Luca

Lilypie Kids Birthday tickers

Ne este mereu dor de tine...

Lilypie Angel and Memorial tickers

IOANA nu te vom uita NICIODATA