focaccia simpla



focaccia este ruda cea mai apropiata a pizzei, poate chiar un stramos indepartat al acesteia. daca pizza a fost realizata probabil prin "imbunatatirea" toppingului unei focaccia, astazi, focaccia este prezenat in numeroase variante apetisante si ingenioase in bucatarie.
focaccia nu este o alternativa foarte potrivita a unui pranz complet, dar poate constitui, fara indoiala, o gustare extrem de apetisanta.
observatiile personale sunt scrise cu rosu

ingrediente pentru 500 g aluat:

500 g faina alba "000"
25 g drojdie de bere (eu am pus 1 plic de 7 g de drojdie uscata)
50 g unt sau ulei de masline (eu am ales varianta cu ulei de masline)
1 praf sare (am pus 1 lingurita de sare; data viitoare voi mari cantitatea de sare)
eu am mai adaugat ~ 250 ml apa calduta

am pus toate ingredientele in masina de paine, am setat-o pe programul "aluat/framantare si dospire"
cine nu are masina de paine: se dizolva drojdia in apa calduta, se adauga imediat peste celelalte ingrediente si se framanta pana se obtine un aluat omogen. se pune intr-un vas, se unge cu ulei sau se acopera cu un servet si se lasa sa creasca intr-un loc caldut un sfert de ora.
se imparte in bucati in functie de numarul de portii dorit, se modeleaza din nou in forma de bila si se lasa la crescut cateva minute. se aseaza bucatile de aluat in tavi individuale sau intr-o tava mai mare, se aplatizeaza si se ung din nou cu ulei. se lasa 30 minue sa mai creasca apoi se coc in cuptorul incalzit la 230 grade, fara a se pune vas cu apa inauntru (eu am pus totusi). timpul de coacere difera in functie de marimea si grosimea preparatului (le-am copt pana au capatat o culoare aurie)

am copt focaccia in tavile de pizza





le-am uns cu putin ulei (pe care l-am intins cu un servetel absorbant de bucatarie)



aluatul - in cuva masinii de paine, gata facut



pe masa infainata, am scos aluatul din cuva - cred ca aici am facut prima greseala. trebuia sa pun ulei, nu faina



aluatul impartit in 2



aluatul pus in tavi - l-am intins cu degetele



cu ajutorul unei pensule de silicon, am uns aluatul cu ulei de masline si l-am mai lasat la dospit cam 15-20 minute



aluatul a dospit si este gata de intrat la cuptor



focaccia gata coapta - fiind prima data cand am incercat, am facut focaccia simpla



sectiune

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PrintFriendly

Stefan

Lilypie Kids Birthday tickers

Luca

Lilypie Kids Birthday tickers

Ne este mereu dor de tine...

Lilypie Angel and Memorial tickers

IOANA nu te vom uita NICIODATA