paine "dutch crunch"


brutarie...paine...produse de panificatie...toate erau o mare necunoscuta pentru mine pana cand a intrat in "familia mea" masina de facut paine (pe scurt MP). de cand o am, am tot incercat diverse retete de paine. bineinteles, prioritare au fost cele din cartea care a sosit impreuna cu MP. 
prietena mea hellena, de la o vreme, a tot facut paine: cu maia, cu bere blonda, cu bere bruna, cu seminte, cu faina neagra, etc. din discutia ei cu di@na am aflat de dutch crunch. cand le-am intrebat de reteta, mi-au indicat blogul fancy cake. am citit reteta si mi s-a parut interesanta. asa ca am incercat-o si eu...
deci....

70 ml apa
250 ml lapte
1 lingurita zahar
30 ml ulei de masline
1 lingurita sare
600 g faina
7 grame drojdie

am pus toate ingredientele in ordinea indicata mai sus in MP si am setat-o pe programul de aluat
cand MP a terminat de framantat si dospit aluatul, acesta se scoate pe masa usor infainata si se modeleaza 6 chifle, care se mai lasa la dospit inca 20 minute
intre timp se pregateste toppingul

pentru toppingul dutch crunch

240 ml apa calduta
2 lingurite zahar
30 ml ulei
1/2 lingurita sare
240 gr faina de orez (alb sau integral, fara gluten si fara zahar)
14 g drojdie

intreband pe hellena ce ma fac, ca nu am faina de orez, am primit raspunsul: rajneste orez si astfel obtii faina.
cine nu are faina de orez, poate proceda ca mine: puneti orez in rajnita si macinati-l pana obtineti faina (dupa ce am terminat de facut aceste painici, va sfatuiesc sa cautati in comert faina de orez, deoarece toppingul meu a fost prea lichid si a cam curs cand l-am pus peste painici)


intr-un bol mai marisor se amesteca drojdia cu zaharul si cu apa


se adauga uleiul, faina de orez si sarea amestecand foarte bine



aluatul care se obtine trebuie sa fie "curgator"


dupa ce au trecut cele 20 minute, se acopera suprafata chiflelor cu topping suficient de mult
cand am terminat de pus toppingul, se mai lasa la dospit inca 20 minute


se coc in cuptorul incins la 190 grade timp de 30 minute, pana se rumenesc frumos


traditional romanesc




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PrintFriendly

Stefan

Lilypie Kids Birthday tickers

Luca

Lilypie Kids Birthday tickers

Ne este mereu dor de tine...

Lilypie Angel and Memorial tickers

IOANA nu te vom uita NICIODATA